de dag voor dag 1: Muiderberg-Wijk bij Duurstede - Reisverslag uit Wijk bij Duurstede, Nederland van Opdefietsnaardolceacqua - WaarBenJij.nu de dag voor dag 1: Muiderberg-Wijk bij Duurstede - Reisverslag uit Wijk bij Duurstede, Nederland van Opdefietsnaardolceacqua - WaarBenJij.nu

de dag voor dag 1: Muiderberg-Wijk bij Duurstede

01 Januari 1970 | Nederland, Wijk bij Duurstede

Het idee was om morgen pas te vertrekken maar na een uitgebreide inpaksessie dachten we: NU is ook een heel goed idee!

Dat inpakken was nog een heel avontuur; ieder een luxe Ortlieb tas in de vorm van een soort Jumbo patatzak die onder het zadel bevestigd is en tevens dient als spatbord voor de regen die we niet hopen te krijgen. Nicholas kreeg het allemaal niet in de tas en moest de boel halveren: nu nog maar 1 lange broek, 1 korte, polo lange mouw en polo korte mouw. En schoenen! Tjonge wat zijn die mannenschoenen toch groot. Mijn tasje was uiteindelijk kleiner met 3 jurken, 2 bloesjes, rokje, dunne broek en deftige slippers. Het voordeel van de vrouw in de zomer.

Uiteindelijk om 4 uur vertrokken en na 60 km soepeltjes in Wijk bij Duurstede bij hotel Florian aangekomen. Hotel de gouden leeuw zat helaas vol; die naam vond in meer tot de verbeelding spreken. Maar ons hotel is helemaal goed. Met bistro en uitgebreide IJssalon. Wijk bij Duurstede is Prachtig! Echt leuk om dit als toerist te beleven. Mooi gelegen aan de Lek en heel veel bloeiende rozen bij de huizen.

Morgen op naar Nuenen; waar ik zeker de sterren van het van Gogh-Roosegaarde fietspad wil beleven. En Asperges eten bij Willemijn en Cees

• 04 Juni 2017 - 06:49

Cornelie:

Hoi fietshelden,
    Hetmis gelukt je eerste blog op waarbenjij.nu. Leuk om te lezen!
    Veel liefs Knorrie

• 04 Juni 2017 - 08:36

Mieke Baas:

Marja en nicholas, wat een uitdaging, super, succes en vooral veel plezier